Za minulého režimu to bylo vcelku snadné: vystáli jste si dlouhou frontu, a buď jste to, co hledáte, dostali (ať už klasickým způsobem nebo „pod pultem“), nebo jste měli smůlu a danou věc prostě nesehnali.
Výše zmíněné skutečnosti se nám dnes mohou zdát až směšné. Nejen, že s frontou, jaká bývala k vidění v době před převratem, se dnes již v našich podmínkách nesetkáme, ale snad neexistuje jediný druh zboží, který bychom si nemohli obstarat.
Pokud jej neseženeme v kamenném obchodě v našem městě, můžeme jej zkusit sehnat kousek dál. Nebo ještě jinak: zapnout internet a najít e-shop, který daný produkt nabízí. Vše jde jednoduše, přitom nemusíte udělat ani krok. Přesto je zde stále velmi početná skupinka těch, kteří nedají na klasickou formu prodeje dopustit. Proč?
Kamenné obchody
Pokud se jednu dobu mohlo zdát, že klasické formě prodeje zvoní umíráček, dnes můžeme konstatovat, že předtucha to byla mylná. Stále je spousta těch, co si raději vyrazí do města a osobně navštíví kamennou prodejnu.
Proč? Důvodů je hned několik. Zejména není nad to, když si zboží osaháte, vyzkoušíte a zjistíte, zda vám například sedí velikost obuvi. Pro někoho je stěžejní také osoby prodavače či pomocného personálu, které mnohdy hrají v nákupním chování zákazníka důležitou roli.
Rovněž celkové aranžmá prodejny může zapůsobit na emoce zákazníka. Navíc, jsou mezí námi tací, kterým chození po obchodech dělá dobře a je pro ně určitým koníčkem. Dost často se v tomto případě jedná o ženy, ale nemusí to být pravidlem.
Nezpochybnitelnou roli hraje důvěra v kamennou prodejnu. Přece jenom, ihned po nákupu dostanete do ruky doklad, v případě, že se zboží porouchá, přesně víte, kde jej reklamovat. Nemusíte hledat adresu, kam zboží poslat, nemusíte jít na poštu s balíkem a platit za dopravu zboží.
Zejména starší generace si stále ještě nevypěstovala důvěru k internetovému nakupování, má strach, aby se nechytila do pasti a nepřišla o peníze. Lze konstatovat, že tradiční způsob prodeje tu s námi ještě nějakou dobu bude.