Všichni to známe. Vystoupíme z letištního příletového terminálu a ocitneme se v záplavě šoférů s jmenovkami čekajícími na svého zákazníka. Někdy je nalezení svého jména mezi všemi těmi lidmi opravdu oříšek. Co ale dělat v případě, pokud své jméno nenalezneme ani u jednoho z nich? Možná jste se stali obětí podvodné přepravní společnosti.
Tyhle služby fungují na jednoduchém principu. Zákazník si přes internetový server objedná přepravu z letiště v určitý čas a datum. Portál objednávku přijme a následně ji za určitý profit vystaví ve svém systému pro lokální přepravní společnosti. Plní tedy funkci určitého “prostředníka”.
Pokud takovou objednávku příjme seriózní společnost, můžete se při příletu těšit na usměvavého řidiče, který vám pomůže s kufry do vozu, jenž jste si objednali a bezpečně vás odveze na předem určené místo. Vše proběhne hladce a bezproblémově. V případě, že takovou objednávku přijme podvodná firma, se mění scénář z klidného na dramatický. Vystoupíte na letišti a po objednaném odvozu ani vidu, ani slechu. Pokud se dovoláte na podporu, následuje krkolomná čeština či angličtina a vysvětlování toho, že jsou se šoférem v kontaktu a měl by tam být co nevidět. Třetí zúčastněná strana pravděpodobně sedí doma na sedačce a tvrdí té stejné podpoře, že je na letišti a čeká na zákazníka, který tam není.
Problém je v tom, že dotyčný má už vyhráno. Díky tomu, že má telefon s androidem, může přetočit čas na termín vašeho příletu, pořídit snímky obrazovky s GPS lokací na letišti a májasný důkaz, že tam v určený čas byl až do skončení nutné doby pro čekání. Pro jistotu zákazníka z pohodlí doma ještě párkrát prozvoní s časovým rozmezím cca dvaceti minut a když se mu bude chtít, napíše i falešnou SMS zprávu. Má tedy důkaz, že na zákazníka čekal klidně i o hodinu déle a on se přes to neukázal.
Poté tyto důkazy pošle na internetový portál, který přijímá objednávky a má vyděláno. Vy si už poté jen můžete objednat drahý taxík a zpytovat svědomí, že jste si přepravní společnost řádně neproklepli. Tyto společnosti se zaměřují hlavně na cizince jiného etnika, jelikož poté můžou uvést také věci jako například rasovou nesnášenlivost či aroganci ze strany zákazníka.